Arxiu municipal d’Esplugues

Ens ocupem de recollir, organitzar, conservar, difondre i posar a l’abast de la ciutadania i a la mateixa administració la documentació generada i rebuda per l’Ajuntament. També treballem amb la documentació d’empreses, institucions, associacions, famílies i particulars que han cedit o donat a la ciutat.  

Què fem? 

Amb la finalitat de posar el patrimoni documental a l’abast de la ciutadania i a la mateixa administració local, l’arxiu:

  • Coordina el Sistema de gestió documental de la corporació municipal.
  • Controla les transferències de documentació municipal.
  • Elimina documentació com a membre de la comissió tècnica local CAATDEL (Comissió d’Accés, Avaluació i Tria Documental de l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat).
  • Gestiona el préstec i la consulta interna de documents.
  • Elabora instruments de descripció de la documentació: inventaris i catàlegs per fer accessibles els fons documentals.
  • Assessora en matèria de gestió documental a les unitats administratives de l’Ajuntament.
  • Ofereix la consulta de la documentació a la ciutadania sempre que no estigui sotmesa a cap restricció legal.
  • Desenvolupa tasques de preservació de la documentació conservada a l’arxiu.
  • Promou la recuperació del patrimoni documental de particulars que és d’interès per a Esplugues.
  • Promou activitats de difusió i de coneixement del patrimoni documental.
  • Assessora el professorat i l’alumnat en les recerques i investigacions.

Què hi ha a l’arxiu? 

En l’arxiu es conserva documentació de diversos fons i col·leccions. Consulta del fons documental de l’Arxiu

Quins serveis ofereix l’arxiu? 

  • Consulta de fons i col·leccions
  • Consulta de l’hemeroteca
  • Consulta de la biblioteca auxiliar
  • Servei d’assessorament i orientació en treballs d’investigació
  • Visites comentades a l’arxiu 
  • Reproducció de documents i imatges que es troben a l’arxiu històric

Com puc consultar l’arxiu? 

Per a consultes presencials: cal concertar cita trucant al 93 371 33 50 ext. 2112 i 2113.

Consulta l’horari de l’Arxiu.

Adreça: Casal de Cultura Robert Brillas (C. Àngel Guimerà, 38, 1r.)

Per a consultes de documentació digitalitzada:

  • Publicacions periòdiques (seleccionar Esplugues de Llobregat en el camp Localitat)
    • Boletín Municipal de Información -BIM- (1962-1978), 80 números
    • També s’hi pot trobar informació sobre Esplugues en altres revistes del Baix Llobregat i de fora de la comarca: Crònica de la Vida d’Esplugues (1950-2009), 661 números
  • Documents municipals: actes del ple municipal (1854-1961) i la matrícula industrial (1886-87 – 1960). (Posar Ajuntament d’Esplugues de Llobregat en el camp Nom del fons)

Transparència

Amb la finalitat de donar compliment a la Llei de Transparència, accés a la informació pública i bon govern de la Generalitat de Catalunya, els elements de transparència de gestió documental i arxiu són:

1.     Calendari de conservació i règim d’accés documental 

2.     Quadre de classificació documental 

3.     Instruments de descripció documental 

4.     Registre d’eliminació de documents

Notícies
relacionades

Veure totes les notícies de:

Agenda
relacionades

Veure totes les activitats de:

Equipaments
relacionats

Veure tots els equipaments de: