Dissabte 15 de juny de 2019 es va celebrar el Ple de constitució de l’Ajuntament d’Esplugues pel mandat 2019-2023.
El fet mĆ©s rellevant que va marcar aquest mandat va ser lāarribada de la pandĆØmia de COVID-19 i la promulgació de lāestat dāalarma i el confinament, que van comportar una crisi social sense precedents.
Esplugues En ComĆŗ Podem hem fet molta i bona acció polĆtica. Hem presentat al voltant de 16 mocions, en relació a temes de Salut, Escola, Escola bressol, residĆØncies, bretxa digital i serveis bancaris, Formació Professional, Memòria. Habitatge Aportant la nostra visió estratĆØgica que prioritza el bĆ© comĆŗ i la protecció dels drets, cercant en tot moment el consens i el suport de la resta de grups.
A dia dāavui, seguim reivindicant el projecte dāampliació i el nou CAP LluĆs Millet, la construcció del tercer CAP, la residĆØncia pĆŗblica per a gent gran.
Demanem tambĆ© que es materialitzi el projecte dāHorts Urbans, desprĆ©s dāanys dāendarreriments i que hagi quedat desert el concurs per escollir l’empresa que ho haa de gestionar.
TambĆ© tenim pendent la construcció d’una segona piscina al municipi, projecte encara sense data de realització. LāAuditori, un projecte fallit i aturat desprĆ©s de molts anys.
Lāestiu passat vam viure una situació de conflicte amb les famĆlies usuĆ ries del Casal dāEstiu. Va guanyar el concurs per a la seva gestió una empresa sense arrelament al municipi i sense projecte pedagògic consolidat. Creiem que cal revisar els criteris dāadjudicació i de selecció.
Quant a mobilitat, demanem que sāobri lāestació de Metro de Sant Joan de DĆ©u, un equipament sanitari de referĆØncia per a molta població.
No arribem a les xifres de reciclatge que ens demana la UE, i no hem iniciat cap prova pilot del porta a porta.
Ens trobem molt a prop de les properes eleccions municipals. Esplugues En Comú Podem hem presentat una candidatura de suma pel bé comú, per seguir treballant i millorant la nostra ciutat.