Tribuna d'electes municipals

No volem perdre el Servei de Ginecologia

Compartir:

El dret a la protecció de la salut és un dret reconegut en la Declaració Universal dels

Drets Humans i en el nostre ordenament jurĆ­dic. L’Estatut de Catalunya recull en el seu article 23 que ā€œTotes les persones tenen dret a accedir en condicions d’igualtat i gratuĆÆtat als serveis sanitaris de responsabilitat pĆŗblica, en els termes que s’estableixi per lleiā€.
Les conseqüències econòmiques i socials de la pandĆØmia les pateixen de forma mĆ©s aguda les dones, precisament per la precarietat laboral, la bretxa salarial, que tĆ© com a conseqüència bases de cotització mĆ©s baixes, que influeixen el cobrament dels ERTES, i perquĆØ encara avui, són les dones les que majoritĆ riament es dediquen a la cura de les famĆ­lies. Una cĆ rrega que ha augmentat durant la pandĆØmia. Les retallades aplicades pels successius governs des de 2011, han tingut com a conseqüència la pĆØrdua de serveis i de qualitat de l’atenció sanitĆ ria. Probablement tenim un dels seus majors exponents al CAP LluĆ­s Millet.

La pandĆØmia ha posat de relleu les mancances d’un edicifi que no es mantĆØ adequadament i que tĆ© una manca d’espai per atendre a les 25.000 persones assignades. A mĆ©s de les deficiĆØncies actuals, ara sabem que es deixarĆ  de prestar el servei de Ginecologia, per la no substitució de la jubilació d’una metgessa.

El 28 de maig Ć©s el Dia Internacional d’Acció per la Salut de les Dones, la millor data per reiterar la nostra defensa del dret a la protecció de la salut i el suport a l’atenció a la salut sexual i reproductiva.
Esplugues en ComĆŗ Podem impulsarĆ  una campanya informativa i de recollida de signatures, davant la pĆØrdua d’un servei de Ginecologia que Ć©s essencial per a la salut de les dones. Convindria tambĆ© introduir al Pla de Salut del municipi la perspectiva de gĆØnere, tant en el diagnòstic, com en l’assignació de prioritats en l’atenció dels problemes de salut i en les actuacions que se’n derivin.

Compartir: