Inici d’obres del carril Bus de l’autopista B-23

Pels seus 7,2 km es preveu que passin mƩs de 600 serveis de transport diaris i permetrƠ reduir en 15 minuts el recorregut

Compartir:

El mirador del carril per a bicis i vianants que uneix Esplugues amb Barcelona ha acollit aquest divendres l’acte d’inici d’obres del carril Bus de l’autopista B-23 entre Sant Feliu de Llobregat i Barcelona, que passarĆ  tambĆ© per Esplugues. L’acte, al que ha assistit l’alcaldessa Pilar DĆ­az, ha comptat amb la presĆØncia de la ministra de Transportes, Movilidad y Agenda urbana, Raquel SĆ”nchez; el president de la Generalitat, Pere AragonĆØs; el conseller de Territori, Juli FernĆ ndez o la delegada del Govern central a Catalunya, Maria EugĆØnia Gay.”Esplugues va apostar ja fa anys per la mobilitat sostenible, però per completar aquesta aposta necessitem la complicitat de totes les institucions per poder desplegar un transport pĆŗblic realment competitiu. El nou carril bus, que serĆ  possible grĆ cies a una aportació de 19,2 milions d’euros a cĆ rrec del Ministerio de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana a travĆ©s dels fons Next Generation, ajudarĆ  a descongestionar l’entrada a Barcelona i permetrĆ  guanyar fins a 15 minuts en el recorregut dels busos interurbans que surten del Baix Llobregat, cosa que sens dubte Ć©s una bona notĆ­cia”, valoraĀ l’alcaldessa Pilar DĆ­az.

“Aquest projecte, que tĆ© un impacte directe en la vida quotidiana dels ciutadans, Ć©s un gran exemple del que podem aconseguir quan treballem junts”, ha manifestat la ministra Raquel SĆ”nchez.

“Continuem apostant per un transport pĆŗblic eficient i de qualitat amb infraestructures com aquesta, de la qual es beneficiaran quatre milions de persones a l’any, reduint 15 minuts per trajecte”, ha subratllat el president Pere AragonĆØs.

Uns 29 mesos d’execució

El futur carril es desplegarĆ  per l’interior de la calƧada actual de la B-23, ocupant la mitjana actual sense separació fĆ­sica i sense espai per a parades i abastarĆ  uns 7,2 km entre el punt de connexió amb l’autovia A-2 i, ja a la ciutat de Barcelona, la intersecció entri a la Diagonal i el carrer Torre Melina.

La previsió Ć©s que les obres acabin en 29 mesos. S’espera, a mĆ©s, que uns 600 serveis de transport passin cada dia pel carril bus, la qual cosa suposarĆ  uns 4 milions de passatgers anuals. A mĆ©s, el carril bus comportarĆ  l’estalvi anual d’unes 34 tones de diòxid de carboni.

Compartir: