El mirador del carril per a bicis i vianants que uneix Esplugues amb Barcelona ha acollit aquest divendres l’acte d’inici d’obres del carril Bus de l’autopista B-23 entre Sant Feliu de Llobregat i Barcelona, que passarĆ tambĆ© per Esplugues. L’acte, al que ha assistit l’alcaldessa Pilar DĆaz, ha comptat amb la presĆØncia de la ministra de Transportes, Movilidad y Agenda urbana, Raquel SĆ”nchez; el president de la Generalitat, Pere AragonĆØs; el conseller de Territori, Juli FernĆ ndez o la delegada del Govern central a Catalunya, Maria EugĆØnia Gay.”Esplugues va apostar ja fa anys per la mobilitat sostenible, perĆ² per completar aquesta aposta necessitem la complicitat de totes les institucions per poder desplegar un transport pĆŗblic realment competitiu. El nou carril bus, que serĆ possible grĆ cies a una aportaciĆ³ de 19,2 milions dāeuros a cĆ rrec del Ministerio de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana a travĆ©s dels fons Next Generation, ajudarĆ a descongestionar lāentrada a Barcelona i permetrĆ guanyar fins a 15 minuts en el recorregut dels busos interurbans que surten del Baix Llobregat, cosa que sens dubte Ć©s una bona notĆcia”, valoraĀ l’alcaldessa Pilar DĆaz.
“Aquest projecte, que tĆ© un impacte directe en la vida quotidiana dels ciutadans, Ć©s un gran exemple del que podem aconseguir quan treballem junts”, ha manifestat la ministra Raquel SĆ”nchez.
“Continuem apostant per un transport pĆŗblic eficient i de qualitat amb infraestructures com aquesta, de la qual es beneficiaran quatre milions de persones a l’any, reduint 15 minuts per trajecte”, ha subratllat el president Pere AragonĆØs.
Uns 29 mesos d’execuciĆ³
El futur carril es desplegarĆ per l’interior de la calƧada actual de la B-23, ocupant la mitjana actual sense separaciĆ³ fĆsica i sense espai per a parades i abastarĆ uns 7,2 km entre el punt de connexiĆ³ amb l’autovia A-2 i, ja a la ciutat de Barcelona, la intersecciĆ³ entri a la Diagonal i el carrer Torre Melina.
La previsiĆ³ Ć©s que les obres acabin en 29 mesos. S’espera, a mĆ©s, que uns 600 serveis de transport passin cada dia pel carril bus, la qual cosa suposarĆ uns 4 milions de passatgers anuals. A mĆ©s, el carril bus comportarĆ l’estalvi anual d’unes 34 tones de diĆ²xid de carboni.