Les persones que tinguin conflictes de convivĆØncia poden acudir al servei, que fomenta el diĆ leg i l’entesa entre les parts
El Servei de Mediació Ciutadana d’Esplugues, que l’Ajuntament va posar en marxa fa mĆ©s deu anys en colĀ·laboració amb la Diputació per afavorir-ne la convivĆØncia, va tancar l’any passat 155 casos. La majoria de casos, 81, van ser per resoldre desavinences veĆÆnals, seguits dels derivats de discrepĆ ncies familiars (30), assumptes escolars (22) i activitats econòmiques (20).
La mitjana de durada per resoldre els casos va ser de 24,9 dies. D’altra banda, el temps mitjĆ des que entra la solĀ·licitud al servei fins que es posa en contacte amb la persona que ho solĀ·licita Ć©s de poc mĆ©s d’un dia.
El servei, que Ć©s gratuĆÆt i estĆ ubicat a la plaƧa de Santa Magdalena, 24, ajuda a resoldre conflictes que puguin sorgir entre la ciutadania i fomenta la cultura del diĆ leg, la responsabilització i l’empatia.
AixĆ, la ciutadania pot solĀ·licitar la intermediació de l’Ajuntament en conflictes veĆÆnals relatius a la utilització dels espais i del mobiliari pĆŗblics; de convivĆØncia a les comunitats de veĆÆns i veĆÆnes; de la comunitat escolar; conflictes associatius, familiars o altres de caracterĆstiques similars.
Les persones interessades poden contactar a través del correu mediaciociutadana@esplugues.cat o del telèfon gratuït 900 300 082.






