7 refugis climàtics per combatre la calor a Esplugues

Chenoa, cap de cartell de la Festa Major de Sant Mateu 2025

La Festa Major d'Esplugues serà del 19 al 22 de setembre

Compartir:

Chenoa serà la cap de cartell de la Festa Major de Sant Mateu 2025, que se celebrarà a Esplugues del 19 al 22 de setembre. Coneguda per la seva trajectòria musical i televisiva, Chenoa portarà a l’escenari de la nostra ciutat els seus grans èxits en un concert que promet ser un dels moments més destacats de la festa gran.

Amb una carrera consolidada des que va saltar a la fama amb la primera edició d’Operación Triunfo, el 2001, Chenoa s’ha convertit en una de les veus més estimades del pop espanyol. Amb vuit discos d’estudi, nombrosos premis i una intensa activitat en televisió i ràdio, la mallorquina ha demostrat la seva versatilitat i capacitat de connectar amb públics de totes les edats. Cançons com Cuando tú vas, Todo irá bien o Rutinas formen part de l’imaginari musical de tota una generació.

La seva actuació a Esplugues estarà oberta a tota la ciutadania i tindrà lloc el divendres 19 de setembre, primer dia de la Festa Major, a l’escenari de l’avinguda Jacint Esteva i Fontanet, que tornarà a acollir els grans concerts, després de l’experiència de l’any passat. Amb aquest anunci, l’Ajuntament dona el tret de sortida a una programació que es continuarà desvetllant durant les pròximes setmanes, i que inclourà propostes musicals per a tots els gustos, activitats familiars, cultura popular i molta festa als carrers i places de la ciutat.

Quatre dies de música i espectacles

Després de l’espectacle de Chenoa, el mateix divendres 19 de setembre, vibrarem amb la irreverència d’Hotel Cochambre, reis de les versions sense etiquetes.
L’endemà, dissabte 20, el mateix escenari s’omplirà de rock i ritme. Obrirà la tarda Fitos y el Fitipaldi Tributo, repassant grans himnes de Fito Cabrales com La casa por el tejado, Por la boca vive el pez i Soldadito Marinero. Tot seguit, Lildami, que lidera l’escena urbana en català, ens presentarà el seu nou disc i èxits com Supermercat. La nit es tancarà amb la sessió eclèctica i feminista de la DJ Trapella, que farà ballar tothom fins tard.
El matí de diumenge 21 de setembre és per a les famílies: el parc Pou d’en Fèlix acollirà La Xaxi Band que convertirà la pista coberta en una autèntica festassa infantil. Quan caigui el sol tornarem a l’escenari principal amb l’energia desbordant de Les que Faltaband, vuit músiques que versionen grans èxits en clau d’empoderament femení.
I dilluns 22, festa local, acomiadarem Sant Mateu a l’Espai Corberó amb reserva prèvia d’entrades per escoltar l’havanera fresca i salada de Les Anxovetes.

Un programa amb més presència de veus femenines

Enguany, Esplugues alça la veu en clau femenina. Hem dissenyat una programació que celebra el talent de les dones i el posa al centre: des de la potència pop de Chenoa fins a l’havanera de Les Anxovetes, passant per l’energia sense fre de Les que Faltaband i la sessió vibrant de la DJ Trapella. L’objectiu és visibilitzar el talent femení, enriquir la festa i avançar cap a una cultura on tothom tingui veu.

Compartir: