Tribuna d'electes municipals

Diguem prou!

Compartir:

El 25 de novembre Ć©s el Dia Internacional per a l’eliminació de la violĆØncia vers les dones. GairebĆ© 65 anys desprĆ©s, lluny d’estar erradicada, cada any hi ha un augment en el nombre de feminicidis, convertint-se en la xacra del segle XXI. Aquest octubre ja es comptabilitzaven 12 feminicidis, els mateixos que en tot l’any 2022.

Sovint ens preguntem quina és la causa i el perquè, i no arribem a cap conclusió clara. Tothom falla i el que costa més de creure és que la magistratura no fa la feina i no actua al costat de la víctima. El patriarcat mana en els estaments judicials.

No obstant això, l’androcentrisme que fa referĆØncia a la prĆ ctica, conscient o no, d’atorgar als homes i al seu punt de vista una posició central en el món, les societats, la cultura i la història, no Ć©s atribuĆÆble Ćŗnicament a les persones, sinó tambĆ© al llenguatge i a les institucions socials.

I davant aquesta afirmació, preguntem: cal fer pedagogia de l’androcentrisme en molts homes de la nostra societat? La resposta Ć©s un sĆ­ rotund. Fem tard, perquĆØ al nostre voltant les noves generacions, lluny de veure i entendre el problema, no s’hi senten interpelĀ·lats.

Diuen que l’ésser humĆ  evoluciona, però el cert Ć©s que hi ha homes que encara porten el filtre incorporat i la manipulació, i oloren els dubtes que, sovint tenen algunes dones.

I Ć©s aquĆ­ on hem d’incidir, perquĆØ el canvi de mentalitat no arribarĆ  si el canvi no Ć©s estructural des de la base del pensament social i colĀ·lectiu.

Sembla mentida que en l’era de la intelĀ·ligĆØncia artificial i l’avenƧ de la ciĆØncia, els feminicidis no cessin, tot el contrari, no fan mĆ©s que augmentar. La violĆØncia masclista i la violĆØncia vicĆ ria ens mata.

I cada 25 de novembre prenem consciència de la realitat i de la violència que sovint tenim dins de casa, ens diem que hem de ser valentes i ens esperonem a erradicar aquesta xacra, però necessitem que tothom en sigui conscient.

Si toquen a una ens toquen a totes! Diguem prou!

Compartir: