El Ple de la Corporació celebra sessions ordinĆ ries el tercer dimecres hĆ bil de cada mes, a les 18 hores. En cas que el tercer dimecres sigui inhĆ bil, es trasllada la sessió al primer dimecres hĆ bil següent. Durant el mes d’agost no se celebren sessions.
El ple estĆ presidit per lāalcaldessa i Ć©s integrat per tots els regidors i totes les regidores.
Les atribucions del Ple de lāAjuntament les regula el Reglament OrgĆ nic Municipal, que estipula quins temes sāhi tracten i quins no.
La convocatòria de les sessions ordinĆ ries es notifiquen a cada regidor o regidora amb una antelació de 2 dies hĆ bils i incloent-hi lāordre del dia dels temes a tractar.
El secretari de la Corporació, aixeca acta del contingut de la sessió en la qual sāinclouen els acords adoptats, amb el text Ćntegre dels dictĆ mens i un extracte de les intervencions dels regidors o les regidores, llevat que se solĀ·liciti expressament la constĆ ncia en acta dāuna determinada intervenció. En aquests casos es realitza lāesmentada constĆ ncia dāuna manera mĆ©s exhaustiva.
Com es pot participar en el Ple municipal?
Tots els veĆÆns i les veĆÆnes, les entitats i els colĀ·lectius de la ciutat tenen dret a intervenir en les sessions ordinĆ ries del Ple Municipal, d’acord amb el que estableix l’article 108 del Reglament OrgĆ nic Municipal.
Hi ha dues maneres de fer-ho:
Formulació de proposicions
Podran solĀ·licitar la incorporació dāuna proposició en lāordre del dia del Ple, les entitats i associacions cĆviques inscrites en el Registre Municipal dāEntitats. TambĆ© es podrĆ solĀ·licitar la incorporació dāaquelles propostes que tinguin el suport de 200 signatures de ciutadans i ciutadanes, majors dāedat, empadronats a Esplugues. En la solĀ·licitud dāintervenció en el Ple hi figurarĆ el nom de la persona que prendrĆ la paraula, amb un temps mĆ xim de 5 minuts. Posteriorment, es passarĆ al debat i la votació per part dels grups municipals.
Les proposicions es podran presentar en el registre municipal fins quinze dies abans de la celebració del Ple, i sempre abans que sāhagi publicat la convocatòria.
Formulació de precs i preguntes
Un cop finalitzada la sessió del Ple ordinari, lāalcaldessa estableix un torn de precs i preguntes per part del pĆŗblic assistent sobre temes dāinterĆØs municipal. El contingut dels precs i preguntes caldrĆ presentar-lo al registre municipal amb una antelació mĆnima de 48 hores a la celebració del Ple.