Com funciona el ple municipal?

El Ple de l’Ajuntament celebra les seves sessions a la Sala de Plens de l’Ajuntament. Poden ser sessions ordinĆ ries o extraordinĆ ries.

El Ple de la Corporació celebra sessions ordinĆ ries el tercer dimecres hĆ bil de cada mes, a les 18 hores. En cas que el tercer dimecres sigui inhĆ bil, es trasllada la sessió al primer dimecres hĆ bil següent. Durant el mes d’agost no se celebren sessions.

El ple estĆ  presidit per l’alcaldessa i Ć©s integrat per tots els regidors i totes les regidores.

Les atribucions del Ple de l’Ajuntament les regula el Reglament OrgĆ nic Municipal, que estipula quins temes s’hi tracten i quins no.

La convocatòria de les sessions ordinĆ ries es notifiquen a cada regidor o regidora amb una antelació de 2 dies hĆ bils i incloent-hi l’ordre del dia dels temes a tractar.

El secretari de la Corporació, aixeca acta del contingut de la sessió en la qual s’inclouen els acords adoptats, amb el text Ć­ntegre dels dictĆ mens i un extracte de les intervencions dels regidors o les regidores, llevat que se solĀ·liciti expressament la constĆ ncia en acta d’una determinada intervenció. En aquests casos es realitza l’esmentada constĆ ncia d’una manera mĆ©s exhaustiva.

Com es pot participar en el Ple municipal?

Tots els veĆÆns i les veĆÆnes, les entitats i els colĀ·lectius de la ciutat tenen dret a intervenir en les sessions ordinĆ ries del Ple Municipal, d’acord amb el que estableix l’article 108 del Reglament OrgĆ nic Municipal.

Hi ha dues maneres de fer-ho:

Formulació de proposicions

Podran solĀ·licitar la incorporació d’una proposició en l’ordre del dia del Ple, les entitats i associacions cĆ­viques inscrites en el Registre Municipal d’Entitats. TambĆ© es podrĆ  solĀ·licitar la incorporació d’aquelles propostes que tinguin el suport de 200 signatures de ciutadans i ciutadanes, majors d’edat, empadronats a Esplugues. En la solĀ·licitud d’intervenció en el Ple hi figurarĆ  el nom de la persona que prendrĆ  la paraula, amb un temps mĆ xim de 5 minuts. Posteriorment, es passarĆ  al debat i la votació per part dels grups municipals. 

Les proposicions es podran presentar en el registre municipal fins quinze dies abans de la celebració del Ple, i sempre abans que s’hagi publicat la convocatòria. 

Formulació de precs i preguntes

Un cop finalitzada la sessió del Ple ordinari, l’alcaldessa estableix un torn de precs i preguntes per part del pĆŗblic assistent sobre temes d’interĆØs municipal. El contingut dels precs i preguntes caldrĆ  presentar-lo al registre municipal amb una antelació mĆ­nima de 48 hores a la celebració del Ple. 

NotĆ­cies
relacionades

Veure totes les notĆ­cies de:

Agenda
relacionades

Veure totes les activitats de:

Equipaments
relacionats

Veure tots els equipaments de:

Serveis
relacionats

Veure tots els serveis de: