Esplugues ja ha donat el tret de sortida a l’Any Xavier Corberó 2025 – XC90, amb motiu del 90è aniversari del naixement de l’escultor. Aquest dissabte, 5 de juliol, més de 400 persones van omplir l’Espai Corberó en un acte institucional que va combinar cultura, emoció i patrimoni.
L’esdeveniment va comptar amb la presència de representants del teixit cultural, associatiu, econòmic i cívic de la ciutat, així com de veïns i veïnes. L’acte va començar amb la projecció d’un fragment del documental dirigit per Martin Maisler, que ofereix una mirada íntima a l’univers de Corberó. Posteriorment, es va viure un concert molt especial amb el músic Leon Guallart, acompanyat de la Coral Som-Night d’Esplugues, i amb la participació d’Els Pastorets, que van sorprendre amb una intervenció artística inesperada i emotiva.
L’espectacle va incloure diversos moments de sorpresa que van contribuir a fer de la vetllada una experiència diferent.
L’alcalde d’Esplugues, Eduard Sanz, va destacar que l’Any Corberó “no és només una commemoració, sinó una aposta de ciutat”. I va remarcar que “aquest espai, que vam adquirir el 2022 com a patrimoni públic, s’ha d’obrir a la ciutadania i convertir-se en un lloc viu, útil i inspirador”.
En aquest sentit, durant els pròxims mesos, l’Espai Corberó acollirà activitats culturals, cíviques i educatives, amb concerts, tallers, cinefòrums i visites escolars. A partir del gener de 2026, tot l’alumnat de 6è de primària d’Esplugues podrà participar en un recorregut guiat i un taller d’escultura a la Masoveria.
L’alcalde també va posar en valor l’estratègia municipal de fer créixer el patrimoni públic. “Amb l’adquisició recent del Monestir de Montsió, sumada a equipaments com Can Tinturé, la Rajoleta, el Casal de Cultura Robert Brillas i el futur auditori-teatre del Centre, estem construint una veritable illa cultural al voltant del Parc dels Torrents. Un ecosistema que connecta memòria, creació i futur”, va manifestar.
Aquest diumenge al vespre, el concert inaugural de Leon Guallart es repetirà (totes les entrades estan exhaurides). Si bé, durant els pròxims 12 mesos, l’Espai Corberó acollirà concerts, projeccions, activitats esportives, cinefòrums, debats, tallers i accions participative. Més informació: clica aquí.











