Treballs sobre el món marí, canvi climàtic i violència vicària, entre els Premis de Recerca de Batxillerat

El Premi Ciutat d'Esplugues, per a un estudi de l'evolució de la Festa Major de Santa Magdalena

Compartir:

La 16a edició dels Premis Treballs de Recerca de Batxillerat, que organitza l’Ajuntament d’Esplugues, en col·laboració amb el Centre de Recursos Pedagògics del Servei Educatiu del Baix Llobregat, per ajudar a fer visible el treball de l’alumnat de batxillerat d’Esplugues, ha tingut lloc aquest 21 de maig a l’Espai Baronda.

Els treballs guanyadors han estat:

Laia Marqués Molina (Inst. Joanot Martorell)I·luminant l’oceà: la bioluminescència. Sobre els organismes marins (plàncton) que fan llum.

Anna Rodríguez Fontanals (Escola Natzaret)Una ciutat amb febre. Estudi sobre el canvi climàtic a Esplugues i la diferència de temperatures dins del municipi.

Adrián Martínez Narváez (Inst. La Mallola)Motors elèctrics casolans: són possibles? Amb la creació d’un prototip de motor casolà.

Paula López López (Escola Isabel de Villena)La gestió emocional dels menors en centres de protecció. A través d’entrevistes i de visites a un centre, ha estudiat com la institucionalització afecta els infants, i com protegir-ne la salut mental.

Pau Pacheco González (Inst. Severo Ochoa)El desenvolupament de l’ansietat matemàtica a la infància i adolescència. Ha estudiat, a través d’una enquesta a alumnes de centres del municipi, com nens i nens desenvolupen ansietat cap a l’assignatura i per què, i dona idees per evitar-ho.

Gerard Martínez Rigueiro (Escola Garbí Pere Vergés)Física aplicada al patinatge artístic. Relaciona el patinatge, esport que practica, amb la física, tot analitzant els salts, moviments…

Paula Masame Isanta Codina (Inst. Joaquim Blume): Educació i consciència sobre la violència vicària. Treball sobre violència vicària i com donar suport als infants. Inclou fulletons adreçats a nenes i nens, i una campanya informativa que es podria implementar.

El Premi Ciutat d’Esplugues, per a un tema centrat en el municipi, va ser per a Irina Ortiz Diarte, de l’Escola Natzaret, per Santa Magdalena: evolució, tradició i identitat, sobre l’anomenada Festa Major petita que se celebra a Esplugues cada juliol. Al jurat d’aquest premi, hi participen les entitats Aula Universitària de la Gent Gran d’Esplugues i Grup d’Estudis d’Esplugues.

Per a l’alcalde, Eduard Sanz, que ha presidit l’acte, “fer un treball de recerca és aprendre a buscar, a contrastar, a equivocar-se, a corregir, a defensar una idea i a explicar-la davant dels altres. I això és un aprenentatge molt valuós, que us acompanyarà sempre”.

Compartir: