Premi al projecte d’ampliació d’El Pont d’Esplugues per connectar dos carrils bici centrals

Esplugues, un dels dos ajuntaments premiats a la Bicinit Metropolitana per la millora d'infraestructures pedalables

Compartir:

L’Ajuntament d’Esplugues ha estat un dels guardonats als Premis Bicimpuls, que atorga l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) a diferents actors en el foment i la promoció de la bici: entitats socials, ajuntaments, periodistes i persones usuàries de l’AMBici i el Bicibox. Esplugues és un dels dos municipis (l’altre és Cornellà) a qui s’ha reconegut la tasca feta per l’Ajuntament i l’equip tècnic municipal per construir i millorar les infraestructures ciclistes, i acabar de completar la xarxa metropolitana pedalable Bicivia.

En concret, el reconeixement és pel projecte d’ampliació d’El Pont d’Esplugues (nom amb què es coneix el pont del carrer Laureà Miró sobre el parc dels Torrents), que va permetre connectar, el novembre del 2024, dos carrils bici de la xarxa metropolitana Bicivia: el carril procedent del carrer Laureà Miró des de Sant Just Desvern amb el vial ciclable que transcorre per l’avinguda Països Catalans, fins a l’entrada de Barcelona per la Diagonal.

Tot i que el tram és de només 150 metres, l’obra va ser de gran complexitat, ja que es va haver d’eixamplar el pont per permetre la convivència de bicicletes, patinets i vianants, sense afectar el trànsit rodat. Gràcies a la instal·lació d’una passarel·la adossada a la part muntanya, la vorera es va ampliar amb una part exclusiva per a vianants i una altra bidireccional per a bicis i patinets, de 2,50 metres d’amplada. Per aquest punt, circulen una mitjana de més de 1.100 bicis al dia (algun dia, més de 1.600).

El premi va ser rebut aquest 8 d’abril durant la primera gala de la Bicinit Metropolitana, organitzada per AMB, que va tenir lloc a la Universitat de Barcelona. A la foto, l’alcalde, Eduard Sanz, amb la primera tinenta d’Alcaldia, Montse Zamora, la regidora de Mobilitat Urbana i Sostenible, Claudia Acebrón, personal tècnic municipal i de Policia Local.

Compartir: