Ves al contingut. | Salta a la navegació

Seccions

Treballs a Laureà Miró per fer el carril bus-bici fins a Barcelona

L'actuació a Esplugues es farà la setmana del 19 de juliol i afectarà al tram de Laureà Miró entre El Pont d'Esplugues i el límit amb l'Hospitalet

15 de juliol del 2021

Entre els divendres 16 i 23 de juliol, al carrer Laureà Miró es faran diversos talls i afectacions a la circulació entre El Pont d’Esplugues i la plaça Jacinto Benavente (límit amb l’Hospitalet) amb motiu de la implantació d’un carril bus-bici en ambdós sentits. Les obres formen part d’un projecte de l’AMB per integrar els carrils bici i de bus des de Molins de Rei fins a l’Hospitalet.

Els talls de circulació es produiran les nits de dilluns 19 a dijous 22, entre les 22 hores i les 7 de l’endemà. El divendres 16 hi haurà una afectació parcial a la circulació de 8 a 22 hores.

 

8 de juliol del 2021

L’AMB i els ajuntaments d’Esplugues de Llobregat, l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona reconvertiran el tram de l’eix de Laureà Miró i la carretera de Collblanc, l’antiga N-340, al pas per aquests tres municipis fins a arribar al carrer de Sants, per integrar un carril-bus bici. El repte: seguir redibuixant la metròpolis a favor de la mobilitat sostenible.

L’objectiu de l’obra, que començarà en els propers dies, és la connexió d’Esplugues de Llobregat i l’Hospitalet de Llobregat, seguint l’eix de la N-340, amb la implantació de la Bicivia 4, un dels nou eixos de la xarxa pedalable metropolitana, i de carrils bus en ambdós sentits als termes municipals d’Esplugues de Llobregat i l’Hospitalet de Llobregat.

“Amb aquesta intervenció, que es durà a terme durant l’estiu, connectem 3 municipis importants de la metròpolis i reforcem i millorem la connexió entre el Barcelonès i el Baix Llobregat en bicicleta i amb transport públic. Completem un tram important de la xarxa Bicivia, donem prioritat al bus metropolità i guanyem espai també per al vianant. D’aquesta manera, es potencia la tríada de la mobilitat sostenible: transport públic, bicicleta i a peu. Aquest continua sent el nostre repte i l’anem fent realitat, de mica en mica, amb els diferents projectes i serveis que anem activant”, exposa el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda.

Esplugues_6283matricules650px.jpg

L’alcaldessa d’Esplugues, Pilar Díaz, explica: “A partir de la tardor, disposarem d’un corredor saludable entre Molins de Rei i la plaça d’Espanya de Barcelona, un eix ciclista neuràlgic que connectarà el nostre municipi amb l’Hospitalet i el Baix Llobregat. Aquest tram de poc més de tres quilòmetres era l’últim obstacle al canal Bicivia 4, una gran obra d’infraestructura llargament esperada i que posa la cirereta a la nostra aposta conjunta per la mobilitat sostenible”.

Obra metropolitana: 3,1 km de longitud i 5 grans trams

Les obres, liderades per l’AMB en coordinació total amb els tres municipis implicats, s’iniciaran aquest mes de juliol i previsiblement s’enllestiran al setembre. Aquest projecte té una longitud total de 3.100 metres i un cost de 168.695,49 € (IVA inclòs) que assumirà íntegrament AMB.

Als primers tres trams, la solució adoptada es basa en mantenir un carril de circulació per sentit per als vehicles privats i transformar el carril de la dreta, segons el sentit de circulació, en un carril bus-bici, sempre tenint en compte les especificacions concretes de cada tram. A més, es limitarà la velocitat a 30 km/h en tot l’eix. En alguns trams on l’espai ho permet, com són els entorns de Collblanc i de Can Rigal, s’implanten també carrils bici segregats, per donar més seguretat a la bicicleta. Pel que fa al vehicle privat, es preveu diversificar part de la circulació de vehicles privats per altres itineraris: travessera de les Corts, carrer Cardenal Reig i avinguda Manuel Azaña.

DEF_Mapa_obres_Bicivia4_carrilbus650px.jpg

L’àmbit d’actuació es divideix en 5 trams:

•  Tram 1: carrer de Laureà Miró (antiga N-340), en el tram comprès entre l’avinguda de Cornellà i la plaça de Jacinto Benavente, a Esplugues de Llobregat. Aquest tram té una longitud de 1.020 metres i es transforma el carril de la dreta d’ambdós sentits en carril bus-bici en gairebé tot el tram. Aquesta actuació es farà la setmana del 19 de juliol.
•  Tram 2: carretera de Collblanc (antiga N-340), en el tram comprès entre la plaça de Jacinto Benavente i el passatge del Cementiri, a l’Hospitalet de Llobregat. Aquest tram té una longitud total de 870 metres. Es transforma el carril de la dreta d’ambdós sentits en carril bus-bici en gairebé tot el tram.
•  Tram 3: carretera de Collblanc (antiga N-340), en el tram comprès entre el passatge del Cementiri i el carrer de Llobregat, a l’Hospitalet de Llobregat. Aquest tram té una longitud total de 610 metres. Es transforma el carril de la dreta d’ambdós sentits en carril bus-bici en gairebé tot el tram.
•  Tram 4: carretera de Collblanc (antiga N-340), en el tram comprès entre els carrers de Llobregat i de la Riera Blanca, a l’Hospitalet de Llobregat. Aquest tram té una longitud total de 320 metres. Es preveu un carril bici segregat en sentit Llobregat, un únic carril dedicat als autobusos, serveis i veïns i una ampliació de l’espai per als vianants a la vorera de mar.
• Tram 5: travessera de les Corts, en el tram comprès entre els carrers de Llobregat i de la Riera Blanca, a l’Hospitalet de Llobregat. Aquest tram té una longitud total de 348 metres i s’hi preveu una secció de carril bus i un carril per a vehicles privats en sentit Llobregat i es crea un nou carril de circulació per a vehicles privats en sentit Besòs.

Amb tota l’actuació es preveu implantar un total de 2.200 metres de carril bus-bici en sentit Besòs, 2.050 metres de carril bus-bici en sentit Llobregat, 420 metres exclusius de carril bici i 150 metres exclusius de carril bus.

Gran àrea d’intercanvi de transport públic: bici, bus metropolità, metro i tramvia

El carril bus-bici que s’implantarà serà un tram important de la Bicivia 4, un dels nou eixos de la xarxa pedalable metropolitana, dissenyada per l’AMB. Un cop finalitzada aquesta obra, aquest tram de Bicivia 4 connectarà, per la banda del Baix Llobregat, des del pont d’Esplugues, tot l’eix del carrer de Laureà Miró i la carretera Reial, passant per Sant Just Desvern i Sant Feliu de Llobregat fins a arribar al municipi de Molins de Rei. Amb futures actuacions, la Bicivia 4 arribarà al Papiol, Castellbisbal i Sant Andreu de la Barca. Per la banda de la ciutat de Barcelona, aquesta actuació metropolitana connectarà amb el carril bus-bici del carrer de Sants (Barcelona) fins a la plaça d’Espanya.

D’altra banda, aquest eix suposa un nucli de gran confluència de transport públic de la metròpolis i de viatgers i vianants. Actualment és un punt d’intercanvi on conflueixen 20 línies de bus metropolità, 3 de metro (L5, L9 i L10) i 3 de tramvia (T1, T2 i T3). Les 20 línies de bus metropolità són les següents: 54, 67, 68, 78, 157, D20, H8, N2, N3, N14, LH1, LH2, M12, L50, L51, L57 L62, L16, EP1 i EP2. Aquestes oferta de transport públic conforma una de les principals arteries distribuïdores i vertebradores del transport públic metropolità.

AJUNTAMENT D'ESPLUGUES DE LLOBREGAT Plaça Santa Magdalena, 5-6 - CP 08950
Telèfon: 93 371 33 50 | Fax: 93 372 29 10 | ajuntament@esplugues.cat | NIF P0807600B