Ves al contingut. | Salta a la navegació

Seccions

L’atenció domiciliària arriba a 200 persones i els àpats, a més d’un centenar

S'ha activat un nou servei per a persones que no poden sortir a comprar

15 d'abril del 2020

Els serveis socials de l’Ajuntament continuen reforçant l’atenció a les persones més vulnerables amb motiu de l’estat d’emergència sanitària i social pel coronavirus. Les dades actualitzades fins a la setmana passada són:

- El Servei d’Atenció Domiciliària (https://www.esplugues.cat/recursos/importacions/serveis/accio-social/servei-dajut-a-domicili-sad) arriba a unes 200 llars on viuen persones dependents o soles sense suport familiar.

- A les 539 targetes moneder per a infants amb beca menjador (40 euros cada dues setmanes), s’han sumat 62 per a menors d’esplais en situació vulnerable per garantir el berenar (2 euros diaris).

- Ajuntament i Creu Roja han activat 26 targetes noves d’alimentació de productes frescos des de l’entrada en vigor de l’estat d’alarma.

- El projecte Tots a Taula ha incorporat 28 noves famílies a les que ja servia abans de la pandèmia, que se sumen als 64 àpats que ja realitzen les religioses de l’Escola Natzaret. En total, es fan més d’un centenar.

- Creu Roja ha incrementat fins a 33 els serveis de lots d’alimentació que es porten fins a domicilis de famílies usuàries del banc d'aliments que no poden sortir de casa.

- L’Ajuntament ha activat un recurs nou per a persones grans o famílies no usuàries de serveis socials que necessiten que algú els hi vagi a comprar. Després de saber què necessiten, es truca als comerços perquè preparin la comanda. Voluntaris de Protecció Civil van a buscar la compra i la porten a domicili. En els tres primers dies ja s’han fet 10 serveis.

- En la darrera setmana es van fer més de 600 trucades a famílies usuàries de serveis socials o del Programa d’Animació de Gent Gran per donar informació, concretar serveis i conèixer el seu estat.

- A banda, el Servei de Teleassistència, que s’ofereix en conveni amb la Diputació, ha fet unes 2.500 trucades des de l’inici de l’estat d’alarma per informar, assessorar i atendre incidències. I s’han activat 12 noves teleassistències, que rebran servei a través d’una línia 900 mentre dura el confinament.

Cal recordar que per adreçar-se als serveis socials municipals per fer arribar qualsevol consulta de l’àmbit social i d’atenció personal, cal fer-ho a través del telèfon gratuït 900 30 00 82, de 8 fins a 18 hores, de dilluns a divendres.

A més, s’ha posat a disposició de la ciutadania un servei de suport psicològic i d’acompanyament davant de situacions crítiques i complexes, a través del telèfon 659 584 988 del Col·legi Oficial de Psicologia.

© AJUNTAMENT D'ESPLUGUES DE LLOBREGAT
Plaça Santa Magdalena, 5-6 - CP 08950 | NIF P0807600B | Telèfon: 93 371 33 50 | Fax: 93 372 29 10 | Correu electrònic: ajuntament@esplugues.cat