Ves al contingut. | Salta a la navegació

Seccions

El Servei de Teleassistència rep més de 60 noves altes el primer mes de confinament

Els serveis especials d'àpats i gestió de compres per a col·lectius necessitats creixen durant la crisi del coronavirus
El Servei de Teleassistència rep més de 60 noves altes el primer mes de confinament

Els serveis socials municipals, fent trucades a famílies vulnerables

22 d'abril del 2020

L’Ajuntament d’Esplugues ha donat d’alta 62 persones a la nova línia d’atenció 900 del Servei de Teleassistència de la Diputació de Barcelona, activada excepcionalment durant la crisi del coronavirus. D’aquestes, 35 ho van fer durant la setmana passada.

Es tracta d’una línia telefònica especial per a totes aquelles persones que Serveis Socials Bàsics de l’Ajuntament identifica com a gent gran de risc i que, fins ara, no eren usuàries del Servei Local de Teleassistència. La línia 900 s’activa a través del telèfon fix o mòbil de la persona usuària i no té cap cost ni per a ella ni per als ajuntaments.

A més, en aquest primer mes de confinament el projecte Tots a Taula (https://www.esplugues.cat/noticias/laccio-solidaria-de-tots-a-taula) ha incorporat 26 nous serveis d’àpats, mentre que són ja 70 els realitzats per les religioses de l’Escola Natzaret.

Pel que fa al nou servei de gestió telefònica de compres per a persones grans o famílies no usuàries de serveis socials que necessiten que algú els hi vagi a comprar ha arribat a 47 famílies.

Els serveis socials municipals i entitats com Càritas, Creu Roja i Associació Vida realitzen més de 600 trucades setmanals a col·lectius que tenen detectats amb necessitats socials. Per fer arribar qualsevol consulta de l’àmbit social i d’atenció personal, cal fer-ho a través del telèfon gratuït 900 30 00 82, de 8 fins a 18 hores, de dilluns a divendres.

© AJUNTAMENT D'ESPLUGUES DE LLOBREGAT
Plaça Santa Magdalena, 5-6 - CP 08950 | NIF P0807600B | Telèfon: 93 371 33 50 | Fax: 93 372 29 10 | Correu electrònic: ajuntament@esplugues.cat