Ves al contingut. | Salta a la navegació

Seccions

Comunicat de l'equip de govern de l'Ajuntament d'Esplugues sobre el Pregó de Festa Major

20 de setembre de 2019

Des de fa 13 anys, un col·lectiu de persones ha boicotejat sistemàticament l’acte del Pregó, fins el punt d’escridassar i xiular el propi pregoner.

L’equip de govern municipal i la Coordinadora d’Entitats vam iniciar converses abans de l’estiu perquè vam coincidir en què l’acte del Pregó no funcionava correctament i calia resoldre aquesta situació, per fer del Pregó de Festa Major un acte festiu, cívic, harmoniós, respectuós, inclusiu i atractiu per a tota la ciutadania.

En aquestes converses, l’equip de govern va demanar a la Coordinadora que es desmarqués del col·lectiu de persones que cada any impedeix el bon funcionament del Pregó i es comprometés a adoptar una actitud proactiva per protegir aquest patrimoni cultural de la nostra ciutat. La Coordinadora no va confirmar aquest compromís abans de la data límit d’impressió del programa de Festa Major, per la qual cosa el Pregó, en el format conegut, no hi apareix.

Al setembre reemprenem converses i, ara sí, amb el compromís de la Coordinadora, acordem mútuament celebrar el Pregó amb el format habitual, com es venia fent des de l’any 2001. L’acord inclou l’edició d’un díptic explicatiu del protocol de l’acte, que presenta els pregoners i fa una crida al respecte.

Es proposa que l’esborrany sigui confeccionat per la pròpia Coordinadora i l’endemà rebem una proposta molt treballada, però que conté un element partidista que pot provocar malestar en una part de la ciutadania i, a més, no és propi de la Festa Major d’Esplugues ni ens identifica com a ciutat.

La Coordinadora no accepta treure-ho, ens commina a no editar-lo si s’elimina aquest element i ens comunica que, si no es publica el text íntegre, no hi haurà Seguici.

L’equip de govern entén que sense Seguici del Pregó no pot haver-hi Pregó, tal i com estableix el protocol.