Comença la recollida de les restes d’esporga als barris de muntanya
30 d’octubre de 2019
Per segon any, l’Ajuntament ha instal·lat 20 punts per a la recollida de restes d’esporga procedents de finques particulars amb jardí, la gran majoria situades als barris de muntanya: la Mallola, la Miranda, Ciutat Diagonal i Finestrelles. Aquest és el primer any que el servei, que es perllonga fins a finals de març, s’inicia al novembre, ja que l’any passat va arrencar durant la segona quinzena de gener. En dos mesos es van recollir més de 60.500 quilos.
El servei de recollida es farà cada dilluns al matí, a partir del 4 de novembre. En aquests espais de recollida, una estructura tancada de fusta, s’hi poden llençar residus d’origen vegetal de mida gran i de tipus llenyós generats en l’esporga d’arbres o arbustos. No està permès dipositar altres residus de tipus vegetal, com gespa, fullaraca o rams de flors (que s’han de llençar al contenidor marró per a la fracció orgànica), ni runa, terres, mobles, electrodomèstics i deixalles en general.
Una part dels residus es reutilitzarà com a mulching (abonament o coberta protectora del sòl) per a zones verdes municipals, mentre que la resta anirà a la planta metropolitana de compostatge de restes vegetals.
Els contenidors per a l’esporga estan situats en els següents punts:
- Rafael Casanova / Rest. La Mallola
- Pere Berruguete / Jaume Huguet
- Via Augusta / La Mallol- Av. La Miranda / Secretari Oliva
- Av. La Miranda / Jaume Balmes
- Tramuntana / L'Est
- Jordi De Deu / L'Est
- Jaume Huguet / Santa Anna
- August Font I Carreras / Germans Serra
- Bartolomé Bermejo
- Bartolomé Bermejo / Ferrer i Bassa
- Doctor Pouplana / Josep M. Jujol
- Doctor Pouplana / A. Soler i March
- Lleons / Lluís Labarta
- Manuel Florentín Perez s/n
- Professor Barraquer / Finestrelles
- Dr. Gimeno / Jaume Balmes
- Jacint Esteve i Fontanet / M. E. Carbonell
- Jacint Esteve i Fontanet / Lluís Borrasa
- Juli Culebras i Barba s/n