Informació d'interès sobre consum
Servei gratuït de l’Ajuntament d’Esplugues que ofereix informació, orientació i assessorament a les consultes dels consumidors/res, recepció, gestió i tramitació de les denúncies i reclamacions, formació en temes de consum, inspecció i vigilància alimentària i informació al comerciant.
Accedir al servei: amb cita prèvia.
Dilluns, de 9 a 12 h, i dijous, de 9 a 12 i de 16.30 a 18.30h, a Can Vidalet al Centre Sociocultural Edifici Molí, Rambla Verge de la Mercè, 1. Tel. 900 30 00 82.
Dimarts, dimecres i divendres, de 9 a 12h, al Centre Municipal Puig Coca, Petit Parc de l’Amistat, s/n Tel. 900 30 00 82.
Contacte: omic@esplugues.cat
Tipus d’accions:
- Informació sobre drets i deures dels consumidors.
- Orientació i assessorament a les consultes que els usuaris facin en relació a: habitatge (lloguer i compra), higiene i qualitat dels aliments i establiments, frau comercial i alimentari, serveis (rebuts de la llum, gas, telèfon), assegurances i comerç.
- Recepció, gestió i tramitació de les denúncies i reclamacions, relacionades amb aspectes de consum.
- Formació en temes de consum: educació i distribució de fulls informatius i programes d’educació per al consum en l’àmbit escolar.
- Inspecció i vigilància alimentària.
- Informació als comerciants sobre els seus drets i deures en matèria de consum, de la legislació de consum que els afecta, segons el sector comercial al qual pertanyen, i funcionament i avantatges d’estar adherits al Sistema Arbitral de Consum.
DOCUMENTS | |
---|---|
FULL OFICIAL DE RECLAMACIÓ (Pdf) | CARTELL PER ALS ESTABLIMENTS CONFORME DISPOSEN DE FULLS DE RECLAMACIÓ (Pdf) |