Castellano|Català






CORREU WEB
Entrar al correu
Alta de correu
Anar a mes actual
anar un mes enreraSetembre 10 Avançar un mes
dldtdcdjdvdsdg
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
  . Festes locals
  . Festes nacionals
  . Pagament de tributs
  . Altres
» 01/05/2010 - A partir de l'1 de maig, nou horari del Programa Patis Oberts

Amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona - Xarxa de municipis







> Sou a > Inici > Projectes d'obra

Dimarts, 7 de setembre

Projectes d'obra.


Espai públic de Can Tinturé - Museografia i Masoveria


Benvolgut veí, benvolguda veïna,

Aquesta magnífica torre està situada en un dels llocs més emblemàtics del municipi.

El seu primer propietari fou Joan Tinturé, el qual n’encarregà la construcció a l’arquitecte Claudi Duran. El 1981 l’Ajuntament la va comprar i amb el jardí que l’envolta va ser restaurada per primera vegada per l’arquitecte municipal, José Luis Elia Herranz.

És un edifici format per planta i pis, amb terrat a la catalana, i una torreta amb coberta a quatre aigües. Estilísticament pertany a l’eclecticisme de finals del segle XIX. La seva construcció la tradicional de l’època, amb parets mestres de maons massissos, façana estucada amb morter de calç i esgrafiat imitant l’obra vista. Té embigat metàl·lic en els forjats, amb revoltons ceràmics; el terrat és a la catalana i la torreta decorativa a quatre aigües té l’estructura de fusta i està enllosada amb peces de pissarra.
A l’ interior, els paviments són hidràulic i la major part de les peces estan en bon estat.

L’any 2000 es va encarregar a l’arquitecte Joan Claudi Minguell el projecte de la nova remodelació de l’ edifici, per a l’adaptació museística de l’exposició de la col·lecció de rajola de Salvador Miquel, i l’obra d’urbanització exterior a la secció de projectes municipals, sota la direcció de l’arquitecte Joan Mamano i Roig.

Els trets principals d’ambdues intervencions han estat els del màxim respecte pel conjunt: conservació de l’estructura, elements exteriors i paviments, en el cas de l’edifici, i de l’arbrat existent i la configuració, en el cas del jardí. En aquest últim, cal remarcar la col·locació d’un conjunt escultòric de cinc peces, obra de l’escultor Xavier Corberó, així com la supressió de la tanca, tot potenciant la integració del jardí a l’espai urbà. Tant el museu com la urbanització es varen inaugurar el 7 de maig del 2003.

Al mateix temps, la casa destinada als masovers de l’antiga finca de Can Tinturé; ha estat substituïda per un edifici anomenat Masoveria, per tal de complementar les activitats pròpies del museu que s’hi relacionen. La planta pis acull la seu de l’Associació Catalana de Ceràmica Decorada i Terrissa i diverses sales. A la planta baixa hi ha la botiga, un bar i la sala d’ audiovisuals. Finalment, a la planta soterrani s’hi situa una zona d’arxiu.




Pressupost: 1.829.613,64 euros


Entre tots farem una ciutat millor.



Lorenzo Palacín Badorrey
Alcalde


Situació Situació
Abans
Ara
Després


AJUNTAMENT D'ESPLUGUES DE LLOBREGAT, NIF P0807600B
Plaça Santa Magdalena, 5-6 - CP 08950
Telèfon: 93 371 33 50 - 900 300 082 Fax 93 372 29 10
ajuntament@esplugues.cat