Ves al contingut. | Salta a la navegació

Seccions

Esplugues i Sant Boi reclamen a Movistar una solució urgent pels centenars de persones abonades sense servei

Les alcaldesses dels dos municipis demanen per carta al director general de Telefònica a Catalunya que no deixi desateses les persones grans que porten setmanes sense el servei de teleassistència

30 d'octubre del 2018

Els Ajuntaments d’Esplugues de Llobregat i Sant Boi de Llobregat han reclamat a Telefònica-Movistar que restableixi amb urgència el servei de telefonia als centenars de persones abonades dels barris de Can Vidalet i Can Clota (Esplugues) i de Ciutat Cooperativa-Molí Nou (Sant Boi) que porten, en alguns casos, fins a 20 dies sense connexió telefònica per problemes amb la xarxa derivats, segons l'empresa, de les intenses pluges d’aquest mes.

La incidència afecta 228 famílies d’Esplugues i 187 llars de Sant Boi. Entre elles, persones grans vulnerables que s’han quedat sense el servei de Teleassistència, ja que aquest funciona a través de la línia de telèfon fixe. Per això, les alcaldesses d’Esplugues i Sant Boi, Pilar Díaz i Lluïsa Moret, respectivament, han demanat per carta al director general de Telefònica a Catalunya, Kim Faura, que la companyia telefònica restableixi de manera immediata el servei de telefonia i, mentre no es resolgui l’avaria, instal·li una solució provisional per a les persones que disposen de Teleassistència.

“No poden passar més dies deixant desateses les persones afectades, i en especial les més vulnerables. Telefònica té obligació per llei de proveir de servei bàsic de telefonia la ciutadania i ho està incomplint”, diu l’alcaldessa d’Esplugues, Pilar Díaz, que també lamenta que la companyia “no ens hagi informat des del primer moment d'una incidència d'aquest abast, i ens hàgim hagut d'assabentar per queixes ciutadanes i per les xarxes socials. Si des dels ajuntaments coneixem de forma immediata que hi ha una incidència greu en aquest servei, com en qualsevol altre servei de subministrament, podrem preveure de forma àgil i ràpida si cal fer una actuació d’urgència o exigir a l'empresa mesures alternatives”.

Per a l’alcaldessa de Sant Boi, Lluïsa Moret, “hem reclamat a la companyia que resolgui la incidència el més aviat possible i, a més, hem desplaçat físicament al barri de Ciutat Cooperativa i Molí Nou els serveis de l'OMIC un dia per setmana perquè els ciutadans i les ciutadanes puguin saber quins són els seus drets en relació amb aquest tall i puguin presentar reclamació si ho estimen oportú. També ens hem preocupat de contactar amb les persones usuàries de la Teleassistència, cas a cas, per saber si l'avaria està afectant la comunicació de les seves llars amb el servei".

Els dos ajuntaments fa dies que estan treballant per conèixer el nombre de persones que s’han quedat sense Teleassistència, a través de fulls informatius a la ciutadania. A més, han posat a disposició de totes les persones afectades les oficines municipals d’informació al consum (OMIC) per determinar l’abast de l’avaria i ajudar-los en la presentació de reclamacions a la companyia.

© AJUNTAMENT D'ESPLUGUES DE LLOBREGAT
Plaça Santa Magdalena, 5-6 - CP 08950 | NIF P0807600B | Telèfon: 93 371 33 50 | Fax: 93 372 29 10 | Correu electrònic: ajuntament@esplugues.cat