Ves al contingut. | Salta a la navegació

Seccions

El Servei de Mediació va atendre uns 80 casos l'any 2017

31 de gener del 2018

L’Ajuntament d’Esplugues, amb el suport de la Diputació de Barcelona, va ser pioner, l'any 2009, en incorporar la mediació per tractar conflictes de convivència de la ciutadania. Durant aquests anys, el Servei de Mediació s’ha convertit en una eina important per resoldre problemes que s’ofereix de forma gratuïta. Aquest 2017, el servei va atendre uns 80 casos; el 78% van tenir una resolució positiva. També es van realitzar tallers en cinc centres escolars per donar a conèixer aquesta eina de resolució de conflictes i ajudar a prevenir i tractar problemes de convivència entre la població escolar.

Generar un clima favorable

El mediador o mediadora és una figura imparcial i amb formació específica que té per objectiu generar un clima favorable en què les parts es comuniquin d’una forma positiva. En cap cas té poder de decisió, sinó que busca un acord entre les parts. Per demanar una mediació s’ha de fer presencialment als Punts d’Atenció a la Ciutadania o trucant als números 900 300 082 i 93 371 02 66.

Temes habituals

Els principals temes que es tracten al Servei de Mediació són conflictes de convivència en l’àmbit veïnal, com sorolls provocats pels propis veïns, els seus animals domèstics o aparells electrodomèstics; l’ús i neteja dels espais comuns, males olors, gestió de les comunitats de veïns i dificultats de relació i comunicació en general.

© AJUNTAMENT D'ESPLUGUES DE LLOBREGAT
Plaça Santa Magdalena, 5-6 - CP 08950 | NIF P0807600B | Telèfon: 93 371 33 50 | Fax 93 372 29 10 | ajuntament@esplugues.cat