Ves al contingut. | Salta a la navegació

Seccions

Diverses dependències municipals es traslladen a La Baronda

Més de 120 persones es traslladaran de forma escalonada. Els espais no són d’atenció directa

14 de març del 2017

L’Ajuntament ha estrenat a les darreres setmanes unes noves dependències municipals: l’Edifici Baronda, al carrer de la Riba, 36. Més de 50 components de la plantilla municipal s’han traslladat en una primera fase a les renovades instal·lacions de l’antiga fàbrica de ceràmica, que des de la seva reforma també acull empreses privades. Després de l’estiu s’hi traslladarà un altre grup de treballadors. En total, hi aniran unes 120 persones de l’Ajuntament de diversos departaments i serveis: Servei de Gestió de les Persones; de Manteniment i Espai Públic; la Unitat Juridicoadministrativa de Serveis Generals; personal de Sistemes d’Informació; Infància i Drets Civils; Planificació Estratègica; Innovació i Organització; Coordinació i Unitat Jurídico Administrativa de l’Àmbit Acció Social i Ciutadania; Educació i Ciutadania; Protecció Civil i Participació.

També està previst que traslladin els seus despatxos diversos membres de l’equip de govern, com Montse Zamora, Mariber Peláez i Manuel Pozo.

Ni en el cas del personal municipal ni en el dels regidors seran espais d’atenció directa a la ciutadania. Aquesta continuarà produint-se des dels dos Punts d’Atenció a la Ciutadania (PAC): plaça Santa Magdalena, 24 i rambla Verge de la Mercè, 1, de 8.30 a 18.30 hores, de dilluns a divendres. Per la seva banda, els regidors disposaran pròximament de despatxos d’atenció al carrer Laureà Miró, 200 (cantonada amb plaça Santa Magdalena), a la primera planta.

El trasllat arriba després que el Ple municipal de febrer del 2016 aprovés declarar l’extinció de la concessió d’obra pública i la seva explotació a Baronda Futur SL, que va entrar en situació judicial de concurs voluntari al juliol del 2014 i el jutjat mercantil número 4 de Barcelona va decretar la fase de liquidació del concurs. D’acord amb l’extinció de la concessió, els béns, obres i instal·lacions van revertir a l’Ajuntament, que hi trasllada algunes dependències.

L’Edifici Baronda mantindrà espais de lloguer per a empreses privades, que comercialitzarà l’Ajuntament. La planta baixa consta de sis despatxos d’entre 100 m2 i 400 m2, dels quals actualment n’hi ha dos d’ocupats. Al subsòl hi ha espai per a magatzems i connexions amb escala interior amb alguns dels despatxos de la planta baixa. També s’està estudiant la millora de l’accessibilitat des de la plaça Catalunya i des del barri de Can Clota.

© AJUNTAMENT D'ESPLUGUES DE LLOBREGAT
Plaça Santa Magdalena, 5-6 - CP 08950 | NIF P0807600B | Telèfon: 93 371 33 50 | Fax 93 372 29 10 | ajuntament@esplugues.cat