Ves al contingut. | Salta a la navegació

Seccions

Comencen les obres del carril per a bicis i vianants que connectarà Esplugues amb Barcelona

La connexió, que està previst que s’acabi al maig del 2017, supera la barrera del nus viari de la Ronda de Dalt i l’autopista B-23

22 de juliol de 2016

Aquest 21 de juliol s'han iniciat les obres del carril per a bicis i vianants que unirà Esplugues amb Barcelona a través de la Diagonal, una intervenció projectada per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), d’acord amb els dos ajuntaments.

El camí, de 880 metres de longitud, amb espais diferenciats per a vianants i per a bicicletes, partirà del carril bici existent a l’avinguda dels Països Catalans d’Esplugues. Des d’allà passarà per un túnel sota dels diferents enllaços que hi ha entre la ronda i l’autopista B-23, per sobre del ramal d’enllaç entre la B-23 i la mateixa Ronda de Dalt i, ja a Barcelona, per sota de la Ronda de Dalt, fins a incorporar-se al carril bici que comença a la Diagonal a l’alçada del parc Cervantes de Barcelona.

En un futur, aquesta intervenció ajudarà a connectar de manera ininterrompuda i per vies ciclables els àmbits del Llobregat i del Besòs, tot travessant la ciutat de Barcelona.

Primeres actuacions

Segons ha informat l’AMB, un cop es va fer el replanteig de l’obra durant la setmana passada, aquests darrers dies s’ha dut a terme la senyalització viària provisional necessària per garantir la seguretat tant dels treballadors com dels usuaris de la B-23, atesa la seva proximitat.

A partir d’avui, els primers treballs es corresponen amb el desplaçament del lateral de la B-23 i la configuració definitiva de la cruïlla entre l’avinguda de Joan Esteva Fontanet i l’avinguda dels Països Catalans. Ambdues actuacions, a Esplugues, contemplen enderrocs, execució de serveis i pavimentació, i està previst que s’allarguin fins a mitjan agost.

Paral·lelament, a finals de juliol s’iniciaran els treballs de desbrossada i excavació a l’àmbit de Barcelona; es començarà així a traçar el futur camí, partint de la zona del nus viari fins a la zona del parc de Cervantes.

A partir d’aquí, les tasques per construir el camí seran sempre les mateixes: un cop feta la desbrossada i l’excavació, s’aixeca el mur de gabions, s’omple de terra el camí pròpiament dit i es pavimenta la superfície. Finalment, es col·locaran les baranes, el mobiliari urbà i les instal·lacions pertinents.

D’altra banda, a mitjan setembre està previst col·locar la passarel·la prefabricada sobre el ramal de connexió entre el lateral de la B-23 i la Ronda de Dalt.

Deu mesos d’obres

Les obres, projectades per l’estudi d’arquitectes Batlle i Roig, tenen una durada estimada de deu mesos i està previst que finalitzin el mes de maig del 2017. L’AMB va adjudicar definitivament l’obra el passat 10 de maig a l’empresa millor qualificada en el concurs, que va ser Romero Gamero, S.A. (ROGASA). El projecte va ser adjudicat per un import total d’1.035.600 euros (IVA inclòs).

Desconnexió entre el Baix Llobregat i Barcelona

El gran nus viari de la Ronda de Dalt, ideat per facilitar l’entrada i sortida ràpida de vehicles motoritzats a Barcelona, ha dificultat, fins ara, la connexió de la ciutat amb el territori del Baix Llobregat a peu o en bicicleta. És per això que el nou tram de carril bici s’integrarà en el talús existent al marge de la calçada. Igualment, el projecte es farà amb un sistema de construcció poc agressiu, de manera que la via quedi ben integrada i alhora ofereixi totes les garanties de seguretat, segons l'AMB.

© AJUNTAMENT D'ESPLUGUES DE LLOBREGAT
Plaça Santa Magdalena, 5-6 - CP 08950 | NIF P0807600B | Telèfon: 93 371 33 50 | Fax 93 372 29 10 | ajuntament@esplugues.cat